May the love last forever....

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, November 5, 2009

merepek n merapu plus ntahapa2

hurmm... bini aku jual kuih muih lak ke? hahahah.. baru ade mood nak tgk2 blog n menaip..... seminggu2 ni aku duk wat mende ntah... duk pegi kelas, balik kelas, tak wat pape pun... bosan ahh... esok dah mula kissm.... haihh... 20 hari lagik nak abes dah aku belaja... heheh..

petang tadik aku shipping motosikal kesayangan aku balik... sedey beb nak tinggal best buddy aku tuh tadik... rase cam nak peluk je tadi... tapi aku pikir balik, nati kang aku jumpe balik gak dgn Queen King Queen 5924 aku tuh... heheh QKQ 5924... aku suke nombor moto aku ni... tu sebab aku beli die... selain walapun umur die dah cecah dak darjah tiga... tapi masih bertenaga nak beat LC 135 baru... wahahhahaha.... sori to say, tapi mmg betul ye.... tak caye tanye la aku n rakan2 aku...

rm 600 gak aku abes tadik pos lelabi aku tuh balik... sampai depan pintu umah kate bos tuh tadik... aku nak gak tgk cane die nak angkat moto aku letak depan pintu umah.... dapat ke die wat camtuh? hehehe

mase aku duk isi borang tuh tadik, aku ingt die akan amek gamba moto aku, sebab biasanya aku tgk org ship moto, mmg ade amek 4 keping gamba, depan belakang kiri kanan, bukti moto tu dalam keadaan baik, tapi sekali mamat tuh lukis daaa moto aku... heh, first time aku tgk,.,, dah jadi cam moto jaki jipang dalam majalah gila2 dah moto aku rupenye... ngeh2... lukis pun lukis la,,, ade calar ke pecah ke nanti, aku claim kat ko...

n now, aku patah kaki la ni,,, tade kenaikan - bahasa melayu lama yang membawa maksud kenderaan, nenek aku ajar ni- untuk beberapa pekan - ni pun sama, bahasa melayu lama yg bermaksud minggu, juga diajar oleh tok mak, hehehe- nasib tak sepurnama , kalau tak, mmg gila la aku... susah betul... rase cam mula2 datang dulu, nak kuar pun susah...

pernah sekali tuh aku jalan kaki dari maktab aku ni ke airpot miri sebab nak amek duit.. duit abes la pulak time2 emergency, nak tanak, jalan je la... ni cite mase mula2 jejak kaki kat sawak ni la... setengah jam gak la.... kalau naik moto, 5 minit da sampai... hhheheh... tuh belum rekod beb..

rekod jalan kaki kat maktab ni aku rase aku la pegang... ni cite lame la... dgn ex aku dulu, nak bagi pengajaran sebenarnya kat beliau agar tidak ngade2 nak makan kt tempat mahal n jangan MELANTAK cam cipan... makan kat tepi laut, tanjung lobang namenye.... makan sampai abes duit aku... keji ah.... ape lagi, aku ajak la beliau berjalan kaki pulang ke maktab yang mana perlu mendaki satu bukit yang tinggi die aku rase ade la dalam 30% kecuraman nye. ke lebih? aku pun tak sure, tapi mmg bukit tuh makan sekilo gak la panjangnye...

n jarak ke maktab aku tuh ade la dalam 6 kilo nak sampai... wakakkakakakka.... gile kan aku? sape suh makan kat tempat mahal n MELANTAK? tape2 tuh kesah lama.... dah tamat dah pun.... aku dah bahagia sekarang.... perjalanan dari jam 830malam, sampai ke maktab tepat pada jam 10 malam, ngam2 b4 gate kene kunci, hehe,,,, penat mmg penat, tapi aku puas hati!!

besok dah start kissm, ape kene bawak ni? ade cakap nak gamba, ye ke? aku gamba pun tade ni, ke ade? eh, nati la aku check.... neway, doakan aku dapat posting same tmpt dgn wife aku yang tersayang.... roger n out... aku nak gi tandas ni.... sakit lak perut aku makan ayam tak masak abes mase BBQ tadik...

No comments: